Julhälsning 2016

December 21 2016

NU ÄR DET JUL IGEN ..........

Åter har ett år sprungit förbi. Ett år som varit fullt av aktiviteter möten konferenser frustrationer, glädjen, förtvivlan ja allt du kan tänka dig. Många av er har brottats med nya system för medlemsregistrering ny hemsida och utbildningar i allt detta. Stundtals har problemen verkat oöverstigliga men bortom horisonten ljusnar det. Och vi anar horisonten.

Tack vara alla våra medlemmar, ledare och förtroendevalda har SPF Seniorerna satt spår efter sig i debatt och påverkan för bättre villkor åt seniorer inom vård och omsorg inom mat och inom boende. Vi kan bara hoppas att politikerna tar sitt förnuft till fånga och ser till att ekonomiska villkoren också blir drägliga för alla pensionärer.

Vi fortsätter att jobba oförtrutet för detta tillsammans och ser fram emot ett innehållsrikt nytt år. Jag kan inte lova er att allt blir enklare och att allt fungerar smärtfritt men förhoppningsvis kommer vi även fortsättningsvis ha roligt och trevligt tillsammans vilket är inte minst viktigt.

Slutligen vill vi rikta ett stort tack för ert engagemang och för att ni stöttar SPF Seniorerna på många sätt. Genom att vara många och bli fler, blir vi också en allt starkare röst i vår påverkan på de frågor som engagerar oss.

Från oss alla till er alla vill vi önska
En riktigt God Jul och Gott Nytt År

Styrelsen för SPF Seniorerna Norra Älvsborgsdistriktet