Grötfest i januari 2018

• Styrelseledamot och lotteriansvarig
  • Några av de 30 från vår förening

SPF i Bjärke – heta på gröten
Fredagen den 19 januari hade SPF Bjärkebygden grötfest i församlingshemmet i Sollebrunn. Förutom gröt hade köksgruppen ordnat goda skinksmörgåsar och god kaka till kaffet.
Ett trettiotal medlemmar fick förutom förtäring vacker körsång sig till livs. Det var Glädjekören från SPF i Skepplanda – Hålanda som stod för sången. Kören tog med alla på en resa runt i Europa med melodier som Viva Espana, Wonderful Copenhagen, Den glade bagarn i San Remo och flera andra. Ett livligt applåderat och ljust framträdande i den mörka januarikvällen. Ledare för sångarna är Christina Elfström Mellberg som också ackompanjerade suveränt på pianot.
Som vanligt avslutades månadsmötet med lotteridragning och många vinnare kunde ta emot fina vinster.