Lyckad månadsträff med SPF Seniorerna Hestra

April månadsträff med SPF Seniorerna Hestra i Medborgarhuset, blev en underhållande tillställning där Trenorerna från Falkenberg

Lyckad månadsträff med SPF Seniorerna Hestra April månadsträff med SPF Seniorerna Hestra, i Medborgarhuset, blev en underhållande tillställning där Trenorerna från Falkenberg underhöll publiken. Drygt 70-talet medlemmar var på plats och skrattade och applåderade åt främst, Jan Wolfhagen som bjöd på en mängd trollerikonster. Sång och musik var också underhållande och av hög klass där innehållet var Frank Sinatra inspirerat. Wolfhagen inledde med att imitera Kung Karl XVI Gustav på ett uppskattat sätt men ännu mer gillande var imitationen an MR Bean som sprang runt bland borden i sin speciella stil. Det var mycket nöjda åhörare som sedan intog kaffe med gott dopp följt av sedvanlig lotteridragning. Påannons av kommande vårprogram avslutade dagens träff där ordf. Siwe Josefsson påpekade att det finns ett 10-tal platser kvar till hemliga resan i mitten av maj. Han slog också ett slag för den av distriktet planerade 4-länsfesten i Huskvarna för SPF-medlemmar i Jönköping, Kronoberg, Kalmar och Blekinge län träffas en heldag med såväl underhållning som god mat. Friskvårdsvecka, ett arrangemang, där Gislaved kommuns SPF föreningar inbjuder till olika inslag under en hel maj-vecka är ett inslag i kommunens 50-årsfirande. Avslutningsorden blev, va rädda om er och håll ut vårvärmen är på väg.