Månadsmöte 22 okt.

Månadsträff med SPF Seniorerna Hestra.
Lennart Davidsson gästade SPF seniorerna vid oktober månadsträff i Medborgarhuset.
Han genomförde under sommaren 2019 en långvadring på 140 mil i Svenska och Norska Fjällvälden.
En vandring som kallas Gröna Bandet, från Treriksröset till Grövelsjön som tog 3 månader att genomföra. Det blev många, både upplevelser och strapatser, att minnas och även kunna återge, som nu när han visade sina fina bilder från olika naturupplevelser.
Lennart berättade att det var en lång planering för att allt skulle fungera. Exempelvis hade han förberedda matdepåer var 7:e dag. Vi ett depåstopp så fanns inget paket på plats, brännaren till köket var slut, bärremmen på ryggsäcken av, en jobbig dag då han var nära att avbryta vandringen. Men så fick han ett tips att ta busen 13 mil till Jokkmokk, vilket han gjorde, och där kunde han laga utrustning och när även det saknade matpaketet var på plats så var också tankarna på att avbryta vandringen borta.
På sin långa vandring passerade han bland annat turistorter som Abisko, Adolfström, Ammarnäs, Gäddede, Åre och Grövelsjön
Det var en imponerad publik som tog del av hans berättelser, foton och strapatser.
35 medlemmar hade vågat sig till Medborgarhuset där SPF-personalen serverade kaffe i en Corona-anapassad lokal.
Som vanligt vid SPF-träffarna fick de närvarande, utöver Lennarts kåseri, ta del av lotteri och information om kommande aktiviteter och arrangemang.
Det är med glädje som styrelsen nu konstaterar att FHM släppt på en del restriktioner vilket underlättar för medlemmarna att komma ut i samhället, och till föreningsaktiviteter, på ett men normalt sätt igen.
Närmast så väntar information av Carina Palmqvist om Agnsjöns ute gym och dess möjligheter för äldre, Novemberträff med Våge Johansson, Båraryd och inte minst den Novembertallrik som alla medlemmar erbjuds för hämtning eller levererad till dörren.

• Lennart Davidsson berättar och visar Bilder
  • Trevlig fika efter föredraget