Gökotta

Vilken härlig morron när SPF bjöd in medlemmarna till gökotta på Ängaberget. En härligare inledning på söndagen kan man inte begära, klarblå himmel, vindstilla och en ljuvlig försommargrönska. Några fåglar som Koltrast och Bofink lät höra av sig, ett par Rådjur och två Harar visade sig också, men Göken hade tydligen sovmorgon, precis som flertalet av föreningens medlemmar. På hemvägen dök plötsligt en Aurorafjäril upp till glädje för alla då ingen kunde påminna sig sett en sådan tidigare. En fin färgklick. Endast sju deltagare hade tid och möjlighet att möta upp för att ta sig till Ängaberget till vilket Kurt Bolin visade vägen, en avstickare för att bese Jättegrytan gjordes också liksom en avslutande runda via ”Torstena lycka” tillbaka till kyrkan och hembygdsgården.