Mattcurling-spelarna klarade inte av Grimsås.

I veckan var det dags för det årliga vårmötet mellan Grimsås och Hestra mattcurlare. Hemmaplan är en sak bortaplan en annan vilket laget fick känna av. Seger till Grimsås, som består av spelare från gamla IKO-Fritid, vann med poängen 45-27. Matchen spelades med sex 3-mannalag plus en avbytare. Bäst i Hestra lyckades lag Brundin, med Mats Brundin, Jan-Åke Manfredsson, Eva Eriksson och Gun Johansson som tog hem 8 poäng av 12 möjliga.
Returmöte blir det i Hestra-hallen till hösten.
SPF Hestra har två årliga möten, förutom mot Grimsås så är det SPF Anderstorp som står för motståndet. Den stundade vår-matchen spelas den 20 mars i Anderstorp Mattcurling-hall. Då får Hestra räkna med att motståndarna är taggade efter förlusten i höstas då Hestra vann med 47-25.