Grillträff på Kroksjöbaden

I veckan var det dags att starta upp vårens uteaktiviteter. Pandemin har som bekant omöjliggjort aktiviteter inomhus så några månadsträffar har inte kunna hållas.
Medlemmarna delar dock styrelsens uppfattning att uteaktiviteter av olika slag kan arrangeras om alla följer gällande rekommendationer med avstånd m.m. I onsdags hölls utegrillen på Kroksjöbaden varm under en timma så intresserade kunde at sig dit och hem på valfri väg, Utöver korv med bröd så gavs samtidigt också möjligheten att gå en liten runda med Trim-bingo.
35 medlemmar lockades ut att motionera och få en liten pratstund med andra.
Onsdagen efter Påsk, den 7 april, är det tipspromenad med start utanför Medborgarhuset klockan 09.30-10.30. Det blir en tvåkilometerslinga på gång- och cykelvägar.
I maj har vi planerat för tre Kulturvandringar till intressanta mål. Så vi fortsätter att erbjuda uteaktivitet i väntan på att restriktionerna skall mildras.
Att se fram emot är också såväl Grillfest som Sommartårta utanför Medborgarhuset. Håll dig informerad via hemsida och mejlutskick.
Styrelsen