Påsklunch 2024

Påsk-buffé med SPF Seniorerna Hestra.

Påskfest

Påsk-buffé med SPF Seniorerna Hestra.
Det har blivit en tradition att medlemmarna i SPF seniorerna Hestra inbjuds till Påsk-buffé. Den serveras till större delen i Medborgarhuset till en stunds samvaro och gemenskap. Men den som så vill kan hämta en portion för intag hemma vid annat tillfälle och den som har svårighet att ta sig till Medborgahuset får sin påsk-tallrik hemkörd. Det var Rixi Restaurang Hestra som serverade ett stort och gott utbud av det som hör påsk maten till. I år var det 70 medlemmar som tackat ja till den välsmakande maten.
Syftet från föreningen är att erbjuda en möjlighet att träffas under påsken, och då särskilt långfredagen som kan kännas, som namnet, en lång dag, särskilt för den som tvingas sitta ensam hemma.  Ett inslag i år var en frågesport där det med hjälp av ett ledord gällde att finna namnet på en fågel. Exempelvis. Dalamamma = Morkulla eller, Rostigt problem = Rödhake, Av de 19 frågorna, och med hjälp av delfråga, så var det Margareta Thuresson och Birgitta Aronsson som lyckade bäst och prisbelönades.
Samantaget en lyckat och uppskattat arrangemang som inledning på påskfirandet.