Jordbruksverket på besök

Jordbruksverket på besök. Christina Fröjd, handläggare på Jordbruksverket i Jönköping, var i söndags förmiddag, den 6 oktober, på besök i Hestra för att ta del av SPF:s byggnation av boulebanorna, vid Hestragården. Handläggarna på Jordbruksverket har, som en av sina uppgifter, att för sina kollegor, redovisa objekt som de jobbat med. Oftast blir det lite ”torra” redovisningar med inhämtad fakta, säger Christina, men med närheten till Hestra så tänkte jag göra något annorlunda. Så hon hörde av sig om hon kunde komma för att ta del av hur SPF använt det från Jordbruksverket erhållna bidraget på 80.000 kronor. Med glädje ställde ett 10-tal medlemmar upp trots att säsongen egentligen är avslutad. Det var en mycket nöjd och imponerad representant, för bidragsgivarna, Jordbruksverket i samarbete med Leader Västra Småland, som med hjälp av sin man, filmade och intervjuade om projektets genomförande. Sägas skall också att våra medlemmar som spelar boule regelbundet också är mycket nöjda med renoveringen och nybyggnaden av banorna som nu uppgår till sex stycken. Till våren förväntar sig ansvariga för boulen att flera medlemmar inser glädjen och nyttan med att delta i det organiserade spelet på måndagar och torsdagar. Banorna är också tillgängliga för såväl andra föreningar som företag och enskilda genom bokning hos ansvariga på SPF Hestra.