Bejublad underhållning när ”Knekten” gästade SPF Hestra

Det var enbart glada miner i Medborgarhuset när Dragspelsklubben Knekten från Eksjö gästade SPF Hestra.

• Dragspelsklubben Knekten
  • Göran Nilsson
  • Sjunger Taube låtar
  • Kaffe paus
  • Smakar fint
  • Dragspelsklubben Knekten
  • Göran Nilsson
  • Sjunger Taube låtar
  • Kaffe paus
  • Smakar fint

"Repotage"
Trots att Corona fortfarande drabbar en del så var drygt 60-talet medlemmar på plats och lyssnade på en grupp dragspelare, som bjöd på såväl dragspelsmusik som sång, allsång och en del historier samt monologen ”När järnvägen kom till Grimmehälla”, framförd av Göran Nilsson.
Utöver underhållningen så serverades kaffe med dopp och möjlighet att prova lyckan i det traditionella lotteriet som hör månadsträffarna till.
Medlemmarna fick också information om ett par extra programinslag som tillkommit efter det vårprogrammet lämnades ut. Kjell Örtlund, Reftele, kommer i samband med en eftermiddagsfika att informera om kommunens äldreomsorg och vilka alternativa äldreboende det finns i Hestra.
Långfredagen bjuder föreningen alla medlemmar på en påsk-lunch som antingen kan avnjutas i gemensam samvaro i Medborgarhuset eller hämtas hem portionsförpackad.