Tematräff med Charlie Pettersson

Tematräff med SPF Seniorerna Hestra

Måndagens tematräff lockad 40 medlemmar att lyssna på Charlie Petterssons berättelser om episoder ur hans liv. Allt från uppväxten i Äspås till skolgång, arbetsliv och fritid.

Tematräff med SPF Seniorerna Hestra

Måndagen den 2 september tematräff lockad 40 medlemmar att lyssna på Charlie Petterssons berättelser om episoder ur hans liv. Allt från uppväxten i Äspås till skolgång, arbetsliv och fritid.
Han betonad värdet av sin första anställning som var på Hestra Markisfabrik som den förste och ende anställde de första sex åren. En bra skola där han fick lära sig mycket som kom till nytta längre fram i livet. Efter drygt 10 år blev det HEAB som lagerförman,
3 och ett halvt år, och sedan som löneansvarig på Isaberg Rapid under 19 år för att där efter att övergå till kansliarbete i en delad tjänst mellan Hestra SSK och Smålands Skidförbind i 23 år. Åren inom idrotten, allt från första uppdraget i Hestra SSK som 15-åring, fram till ansvaret för både Hestra SSK och Smålands Skidförbund var kanske det som skapade flest minnen och roliga upplevelser.
En uppskattad föreläsning som kunnat fortsätta i flera timmar där berättelser och episoder var hämtade ur hans bok på 190 sidor som han gav ut 2018.