Månadsmöte den 6 september

Trubaduren Niklas Carlsson såg till att det blev ett möte med fler frågor än rätta svar.

• Trubaduren Niklas Carlsson sjöng och ställde frågor.

Gunnar Häggström hälsade alla 96 närvarande välkomna med ett extra välkomna till nya medlemmar.

GH påminde om

• Att inför nyutgåva av matrikeln behöver telefonnummer (inklusive mobil) och mejladresser uppdateras.
  • Nytt bioprogram
  • Lotteri vid månadsmöte den 4 oktober
  • Canastagruppen kan ta emot fler spelare.
  • Den nya aktiviteten "Föredrag"

Claes Green meddelade att listor för höstens studiebesök och utflykter låg utlagda. och att i de fall det var fullt (Fürstenbergska och Eggers) så lönar det sig att ställa sig på väntelista.

Jan-Erik Johansson meddelade:

• Skararesan den 14/9 går med full buss, men att det kan finnas möjlighet att göra ett uppsamlingsheat för de som står på kölistan.
  • Den 28/9 är det återträff för St.Petersburgsresan.
  • Resan till Lars Lerinmuséet i Karlstad den 20/10 har drabbats av återbud så här ges möljlighet att anmäla sig SKYNDSAMT.
  • Till Mamma Mia i Stockholm den 3/11 reser 18 personer.
  • Till Hjalmar i Örebro reser 4 personer.
  • Inbjudan till Falkenbergsrevyn den 1 februari kommer snarast. Priset kan hamna runt 850 kr i år pga biljettprishöjning.
  • J-E J tryckte också på glädjen med att hjälpa Pixbo Innebandy i samband med matcher. Här finns möjlighet för fler att deltaga.

Ulla Nordström inbjöd till Promskonsert 2018, "snabba puckar", senaste betalning den 26 september.

Undertecknad (Bengt G Bengtsson) visade hemsidan och sökvägar. Eftersom hemsidan är en spegel av föreningens verksamhet är den helt beroende av att det kommer in material från funktionärer och övriga medlemmar. Men hemsidan är också ett fönster till världen utanför föreningen. Så tveka inte att höra av er om det är något som ser fel ut eller är svårt att förstå.

Birgitta Jernström redogjorde för KPR:s arbete med:

Leif Allvin påminde om

Christer Magnusson flaggade för nästa månadsmöte med Katinka Linde.

Och så var tiden inne för Niklas Carlsson att sjunga för oss och sätta de grå i arbete.

Vad var var det hon hette? Hon som spelade Monica Z på filmen. Vart har namnet tagit vägen? JO, (viskning) Edda Magnasson var det ju!

Jag vet! The Rat Pack bestod av Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis Jr., Peter Lawford samt Joey Bishop. Med Shirley MacLaine, som hedersmedlem.

Cesar-Olof-Rudolf-Niklas-Erik-Ludvig-Ivar-Sigurd

Viktor-Rudolf-Erik-Erik-Sigurd-Wilhelm-Ivar-Johan-Kalle

Niklas engagerade verkligen hela församlingen och som vanligt i tävlingssammanhang var det ett lag som vann och ett lag som förlorade. Och lustigt nog var båda lagen lika glada för sin enkilospåse med choklad.

Och de övriga lagen var glada för att de fått friskat upp minnet. Till nästa gång kommer de ju ihåg att Hasse o Tage-muséet ligger i Tomelilla och att det var Frans som var den yngsta deltagaren hittills i svensktoppen.

Och så tackar vi värdarna för det goda kaffet och de nybakade bullarna.

Text och bild Bengt G Bengtsson