Månadsmöte den 20 mars 2024

Onsdagen den 20 hölls mars månads möte.
Visserligen är våffeldagen den 25 mars, men denna dag serverades det våfflor tiil spfmedlemmarna. Och inte vilka våfflor som helst serverades utan våfflor
med grädde och både hjortron och hallonsylt.

Ordförande Lars hälsade alla välkomna och beklagade att informationen från Posomgruppen uteblev p.g.a sjukdom. ( Posomgruppen är ett stöd för inblandade i svåra händelser. Den består ofta av representanter från socialtjänsten.)
Istället hade ordförande lyckats få Vibos vd Maria Philipsson att ställa upp och berätta om totalrenoveringen av fastigheten på Åsgatan. När renoveringen är klar i september kommer 16 moderna lägenheter stå redo för inflyttning för 65 + are.
Ordförande berättade därefter om aktiviteter och resor framöver. En förfrågan om intresset av Gåfotboll togs upp. Är detta något för föreningen? Många hade dagen innan provat på när VIK bjöd på information om detta. Gåfotboll är ett samarbete mellan VIK och Fotbollsgnistan. Målgruppen är framförallt 65+.
Så var det dags för de efterlängtade våfflorna, våfflor med grädde och hemgjord hjortron och hallonsylt. Mötet avslutades som vanligt efter lotteridragningen. Dagen till ära, veckan innan påsk, fanns förutom en mängd andra vinster en ”påskkorg”, med massor av godis, som pris.

Nästa möte hålls den 24 april och då med Modevisning i programmet.