Äldregalan i Ö-vik den 2 maj 2025
Fredag den 2 maj avgick resan till Ö-vik och 2025 års äldregala med 52 förväntansfulla pensionärer.
Kerstin Blomqvist berättar:
12.30 på fredagen den 2 maj startade resan till Ö-vik som 52 spfmedlemmar anmält sig till för att äta gott och roas av kända artister.
16.30 öppnades portarna på Hägglunds Arena där ”gänget” anvisades platser för Vilhelmina SPF.
En middag serverades bestående av
Hjortinnanlår med svartrötter, timjangräddsås och rostad potatis
och därefter Cheesecake i glas med skogsbärskompott, mascarponekräm och havrecrumble
Därefter var det så dags för det bästa av allt, uppträdandet med den humoristiske Jacke Sjödin som konferencier. Uppträdde gjorde Lasse Holm, Jessica Andersson och Robin Hörnqvist, grundare av Äldregalan.
Festligheten var slut kl.22 och väldigt nöjda började resan hem som avslutades kl 1.30.
Mariann