Årsmöte den 28 febbruari 2024

SPF Vilhelmina blir större och större. Så många medlemmar ,som detta år, har inte tidigare besökt årsmötet..

• Årsmötet hölls i en annan lokal än vanligtvis.
  • Lotter köps.
  • Köksgruppen har förberett för dagens fika.
  • Ordförande Lars Ekbäck hälsar alla välkomna.
  • Anita Johansson, ordförande för dagens möte.
  • Blommor delades ut.
  • Äntligen!
  • Årsmötet hölls i en annan lokal än vanligtvis.
  • Lotter köps.
  • Köksgruppen har förberett för dagens fika.
  • Ordförande Lars Ekbäck hälsar alla välkomna.
  • Anita Johansson, ordförande för dagens möte.
  • Blommor delades ut.
  • Äntligen!

Som tidigare inledde ordförande Lars Ekbäck med att hälsa alla välkomna men berättade även då att SPF Vilhelmina vuxit det senaste året och har nu mer än 200 medlemmar varav ungefär 80 stycken kom till dagens träff. Anita Johansson valdes till ordförande för årsmötet och började därefter med en parentation med tyst minut och en av henne läst dikt. Anita fortsatte sedan med, innan hon började med dagordningen, att tacka för förtroendet att än en gång bli vald som ordförande för Spf.s årsmöte. Dagordningen gav sedan verksamhetsberättelse, aktivitetsplan och ekonomisk rapport bl.a.  Lars tog vid när valberedningens förslag till nya styrelsemedlemmar skulle framföras men även inför ett godkännande av att årsavgiften skulle höjas från 250 kr till 300 kr varav 20 kr går till den lokala föreningen för att användas till aktiviteter eller annat som gör föreningen trevligare.Kent Dahlberg passade på att tacka alla som bidragit till att även årets "Loppis " blev lyckat, 14500 kr fick föreningen in som även det skall användas för alla medlemmars trivsamhet och välmående i föreningen.
Blommor delades ut som avtackningar men även som uppmuntran till aktiva gruppledare. Anita tackade för sig sedan hon rosat föreningen för bl. a alla sina trevliga aktiviteter och att lyckas få allt fler medlemmar. Det efterlängtade kaffet med semla tog nu vid innan mötet avlsutades med lotteridragningen. Nästa månadsmöte är den 20 mars.

Länkar tillhörande mötet.

Årsmötesprotokoll 2024