Tematräff 9 februari

Medvind för föreningen.
Det är uppåt i vår förening efter att vi bl.a. fått ett tillskott av 25 nya medlemmar under 2022. I den gångna veckan har vi haft två tematräffar. Tisdagens bjöd på video sänd information om hur man skyddar sig mot bedrägerier och så torsdagen träff som samlade rekordmånga, 99 besökare. Ingen gång tidigare i SPF historia har så många kommit till något slag av sammankomst med föreningen. Tematräffar är en sammankomst där någon föreläsare eller berättar en levnadshistoria det kan också vara någon myndighet som informerar. Vid dessa träffar är det ingen entréavgift, föreningen bjuder
på enklare fika och så förstås, det som hör alla pensionärssammankomster till, lotterier.
Vid torsdagens träff var det Siwe och Margaret Josefsson som berättade om sin motorcykelresa genom Europa med Spanien som mål. Margaret var den som fotograferat över 300 bilder av vilka Siwe visade och berättade på ett trevligt och intressant sätt. Deras resa, som gjordes tillsammans med ytterligare ett par, varade i ca 4 veckor, därefter lämnades cyklarna kvar hos goda vänner i Spanien för att flyga hem. I sommar blir det omvänd ordning, flyg till Spanien och ett par veckor med motorcykel hem till Grimsås. Det blev en eftermiddag att minas, intressant reseskildring och så deltagare rekord.
Nu väntar närmast årsmöte med verksamhetsberättelser och val av funktionärer. Vi har saknat ordförande de senaste två åren (endast mötesordförande) men kommer nu att få sin lösning.