Information om Äldrevården

Eftermiddagsfika med bakelse lockade SPF:are till informationsträff.
Av Kjell Örtlund, Reftele, som på ett bra sätt redogjorde för KPR och dess arbete för att påverka kommunens pågående utredning om äldrevården.

• Intresserade deltagare

Repotaget

Eftermiddagsfika med bakelse lockade SPF:are till informationsträff.
Om det var det goda fikat, möjligheten att träffas, eller den utlovade informationen om hur fastställandet av ny äldreomsorgsplan i Gislaveds kommun fortlöper, det låter vi vara osagt, men det kom drygt 80 medlemmar till torsdagens träff med SPF Seniorerna Hestra.
På plats var Kjell Örtlund, Reftele, som på ett bra sätt redogjorde för KPR och dess arbete för att påverka kommunens pågående utredning om äldrevården.
I KPR (Kommunens Pensionsråd) ingår kommunens alla pensionärsföreningar och jobbar mycket aktivt för att föreningarnas och enskilda pensionärers synpunkter skall beaktas när den slutliga äldrevårdsplanen spikas längre fram i vår.
Kjell berörde det pågående remissarbetet men också situationen för vårdens anställda som är hårt ansträngd med personal som tvingas sjukskriva sig och rentav sluta p.g.a. allt för stor arbetsbelastning. Detta vidimerades också av några närvarande f.d. anställda inom vården.
Siwe Josefsson, mötesordförande i SPF Hestra, tackad Kjell för en bra genomgång där också de närvarande kunde ställa frågor och lämna synpunkter. Förhoppningen är att den nya planen skall utformas på sådant sätta att, i varje fall, de flesta önskemålen kan uppfyllas.