2019-11-21. Månadsmöte med Niclas Carlsson

Det blev en budkamp om att ha minst poäng, men en enkel kamp för det segrande laget, som bara missade att Tina Turners riktiga namn var Anna Mae Bullock. Något laget aldrig glömmer. Ja inte vi andra heller förresten.

Information

Håkan Söderström hälsade alla 55 närvarande välkomna. Och ett speciellt välkommen till en eventuellt blivande medlem. Vi har hittills i år fått 72 nya medlemmar, vilket innebär ett plusnetto. Detta är bra för vår möjlighet att påverka kommunen och vårt förbund men ger oss också möjlighet att ha ännu bättre program.

Och för er egen skull, glöm nu inte lördagens höjdpunkt i Kulturhuset, Anna Bromee hyllar Anni-Frid Lyngstad.

Underhållning

Och underhållning blev det. Niclas spelade och ställde kluriga frågor. Med precis lagom svårighetsgrad. Men kanske var den stora behållnngen samarbetet om svaren.

Diskussionerna gick höga, men med en viskande nivå.

Eller under tystnad.

Både högst och lägst poäng belönades med ett kilo chokladpraliner.

Alla belönades vi med en endorfindusch, då denna övning är så nära som vi kan komma att "plocka löss", enligt vår guru Anders Hansen.

Tack för en trevlig eftermiddag.

Text och bild: Bengt G Bengtsson.