Årsmötet i Forneboda

Uppskjutna årsmötet har ägt rum i Forneboda 14 juli 2022.

Ett 40-tal medlemmar samlades i Forneboda klubbstuga den 14 juli. Först en kort tipsrunda med Kerstin och Tages kluriga frågor, sen kaffe med god äppelkaka från Rockos.

Kören sjöng en sång, ordförande läste upp namnen på de medlemmar som gått bort sen förra årsmötet, Anita tände ett ljus för varje. En tyst minut, en kort dikt och sångkören sjöng ytterligare en sång.

Styrbjörn Gustavsson från distriktet höll i klubban som mötesordförande på bästa sätt. Alla punkter på dagordningen gicks igenom innan ordförande Inga George kallade upp avgående styrelsemedlem och revisor, alla aktivitetsledare som lägger ner mycket tid och energi i vår förening samt mötesordförande för att tacka för allt arbete med en blomstercheck var.

Årsmötesprotokollet läggs upp under fliken "Om föreningen"/Årsmöten/månadsmöten" när det är klart men inga stora förändringar i styrelse eller andra valda medlemmar.

Våra "grillgubbar" hade tänt kolet redan och grillade korvar för fullt när vi flyttade ut i trädgården med våra medhavda stolar. Joakim Svensson underhöll med dragspelsmusik och berättelser medan vi åt grillad korv med bröd och drack mineralvatten och umgicks. Vi tackade "kökspersonalen", "grillgubbarna" och Joakim som alla bidraget till ett mycket trevligt möte.

Under mötet cirkulerade anmälningslista till nästa månadsmöte den 11 augusti i Ådalskyrkan, entré 50 kr/person. Eftersom mötet bjuder på lite extra förtäring behöver vi ha din anmälan senast 4 augusti, ring Inga på 070-54 44 240.

Likaså cirkulerade anmälningslistan till distriktets sommarmöte i Bellevueparken, Karlshamn 11 augusti, se program Anmälan till Inga, tel 070-54 55 240 senast 28 juli.