Insänt till BLT/Sydöstran, föreningsnytt

Här lägger vi in texten som skickas till BLT/Sydöstrans föreningsnytt

2024-04-19: Ett fyrtiotal medlemmar reste till Budapest den 19 april med hjälp av Bengt Bergqvists fina bilder och berättelse. Man kan bada termalbad i flera badanläggningar, titta på Donau som flyter genom staden och pampiga byggnader men inte äta Budapestbakelser för de kommer från Vetlanda! Till kaffet serverades goda Budapest- eller Princessbakelser(nötallergiker). Efter trevligt samkväm kom lotteridragning med många skänkta vinster, TACK för det! Nästa gång vi ses är 2 maj på vinprovning, Karlssons Trägaur, bussresa till Österlen 16 maj och Folkhälsoveckan 20-24 maj med Hjärta & Smärta del II 23 maj med Kardiolog, överläkare Thomas Pettersson om hjärtforskning och Dönabergamusikern Ingemar Nilsson. Alla välkomna!  Entré 70 kr inkl fika.

2024-04-12: Tror ingen klarade att sitta alldeles still när Git Persson underhöll på månadsmötet 11 april (samarbete med SV). Vi stampade med foten, trummade med fingrarna när den ena efter den andra sången vi minns, sjöngs. Git är en underhållare ända ut i fingerspetsarna. Visst är taket högt i Ådalskyrkan men nog lyfte det lite till? Till kaffet hade Rockos bakat extra goda, stora äppelkakor. Ljudvolymen var hög under fikat, alla ville umgås och prata. Nästa gång vi ses är på mellanmötet 19/4, bilder från och prat om Budapest. Sen kommer vinprovning, bussresa, Folkhälsovecka 20-24/5 med Hjärta&Smärta II den 23/5. Gåfotbollen börjar igen 17/4 kl. 10.00 på Laxvallen påminde ordförande om innan hon tackade alla och speciellt de som skänkt lotterivinster.

2024-04-02: Andra april bokad för studiebesök på Piren, Karlshamn. Först åt ett trettiotal medlemmar dagens lunch på Italii. En smaklig och god lunch i nya, fräscha lokaler.

Sen vandrade vi ner till Centrumbiografen och hämtade ut våra bokade biljetter till "Den sista resan" om Lars Hammar, pensionerad fransklärare i Köping vars liv inte blir som han tänkt sig. Filip har gjort en tankvärd och öm berättelse om sin far tillsammans med sin bästa vän Fredrik. Vi fick både skratta och gråta över resan till Lars älskade Frankrike i en orange Renault 4. De flesta i publiken på dagbion var i eller nära samma åldersgrupp som Lars och kunde delta i filmens händelser och känna med Lars, Filip och Fredrik. Se filmen om du kan, den är väl värd att se!