Öckerö Big Band, i Mölnlycke Kulturhus, torsdag 29/11, kl. 19-21

ÖBB spelar underhållande och traditionell storbandsmusik ur " The American songbook" såsom Frank Sinatra, Duke Ellington, Nat King Cole mixat med en del Latinamerikanska rytmer. Entré 100 kr. Alla är välkomna, medlemskap i SPF inget krav! Ingen föranmälan. Bara kom och njut.

• Öckerö Big Band

Dag: Torsdag 29 november

Tid: Kl. 19-21

Lokal: Stora salen i Kulturhuset

Entré: 100 kr vid dörren cash eller swish.

Alla är välkomna, medlemskap i SPF inget krav! Ingen föranmälan. Bara kom och njut.

Inbjudan som PDF

Presentation:

Musikerna i bandet är alla amatörmusiker med stort intresse för jazz och storbandsmusik.

Bandmedlemmar
Staffan Malm, Bo Lyckegård – Altsax ett och två.
Bo Ljungberg, Claes Borgström – Tenorsax ett och två
Rolf Dotevall – Barytonsax
Pål Valfridsson, Roland Flood, Ove Olsson, Harald Backman – Trumpet ett till fyra.
Bertil Börjesson, Ulf Rehammar, Jan Asplund, Hasse Olofsson – Trombon ett till fyra.
Jan Ek – Gitarr.
Donald Roberts – Piano
Roy Jacobsson – Bas.
Per-Anders Mörnbäck – Trummor.
Hans Hall – Percussion – Gitarr – Sång.
Arne Roos och Carina Larsson – Sångsolister.

Musiklalisk ledare och dirigent:
Göran Sandberg