SPF Seniorerna Aktiv Arbogas månadsmöte 17 januari

Ordförande Margaretha Jurstrand hälsade varmt välkomna till alla som trotsade vädrets makter och kunde ta sig hit. Speciellt välkomnades de som deltog första gången. Tyvärr blev dagens underhållning med superduon Linnskog & Sandevärn inställd då de hade långt att åka och inte ville ge sig ut på vägarna i snöovädret denna eftermiddag.

• Bildspel från vårt 50-årsjubileum visades av ordf.

Mötet inleddes med att ordförande informerade om att 105 julblommor delades ut veckan före jul till de medlemmar som är 85+, vilket är mycket populärt. Hon påminde också om att årsavgiften betalas direkt till SPF Seniorernas förbund genom att använda den inbetalningsavi som har kommit till alla medlemmar. Avgiften (250 kr) betalas på bankgiro 505–1743. I besparingssyfte kommer förbundet inte att distribuera ”Medlemskort för 2024” via tidningen Senioren, så som det gjorts tidigare. Föreningen kommer därför att beställa från SPF förbund för att ge till de som önskar vid årsmötet i februari.

SPF Seniorerna, PRO och SKPF i Västmanland har på distriktsnivå gemensamt gjort en skrivelse till region Västmanland angående planerna på att lägga ner akuten i Köping.

Bengt-Åke Pålsson (digitalsektionen) informerade om sektionens syfte. Tanken är att ordna träffar med olika tema t ex hjälp med att använda sin Smartphone, installera appar för att kunna beställa biljetter etc. Kurt Andersson (friskvårdssektionen) informerade att nya bildpasset finns att hämta och även friskvårdskort för våren. Birgitta Rodenius (studiesektionen) informerade att cirklarna kommit igång och ser gärna fler intresserade av bokcirkeln, som saknar några deltagare. Jan Peterson (resesektionen) informerade att många resor är inplanerade framöver.

Istället för den inplanerade underhållningen fick vi en genomgång av ordförande om vad vår förening har ordnat och genomfört under alla år. Vi fick en återblick genom att jubileumsmaterielet som gjordes till vårt 50 års-jubileum visades, och alla kunde ta del av vad mycket fantastiskt, trevligt och roligt som har hänt.

Innan lotteridragningen tackade ordförande klubbmästeriet, och övriga som hjälpt till under dagen. Avslutningsvis hälsades alla välkomna till årsmöte den 21 februari och då får vi besök av gårdsbutiken i Smedby som informerar om sin verksamhet och lokalproducerad mat.

OBS!  För mer information och nyheter som dyker upp - kolla hemsidan ofta!

Text: Barbro Gustafsson
Foto: Inger Kåberg Johansson