SPF Seniorerna Aktiv Arbogas första månadsmöte 2023 var efterlängtat

SPF har haft sitt första månadsmöte efter jul. Medlemmarna bara strömmade till mötet i Medborgarhuset, flera bord och smörgåsar fick ordnas fram i all hast för att alla intresserade skulle få någon plats att sitta och fika på

Kanske var det den välsjungande engelsmannen från Vintrosa, Gary D Pearson, som drog publik. Gary bjöd på en bred repertoar med låtar från 50-60 talet där många olika idoler stod för originalen såsom: Elvis, Perry Como, Tom Jones, Cliff Richard, Neil Diamond, Frank Sinatra, Paul Anka men även ”vår egen” Darins sång -En säng av rosor- fick vi njuta av. Publiken tackade med en varm applåd för ett mycket bra och trevligt framträdande. Vi hoppas på att han kommer till oss igen och till dess har han lovat att öva på lite mer höftvickningar a´ la Elvis.

Efter fikat fick vi information från de olika sektionerna om vad som kommer att hända under våren. Trafiksektionen kommer att ha en utbildning där vi får lära oss om alla nya trafikregler och trafikmärken. Utbildningen består av 3 lektioner och kostar 500 kr. Det finns några platser kvar för den som vill lära lite mer. Den 7 februari ordnas för medlemmar ett Webinarium, i Vuxenskolans lokaler, om Bedrägerier mot äldre. Under förra året begicks 12 388 bedrägerier mot äldre i Sverige så det är viktigt att vi lär oss att stå emot bedragarnas knep.

Friskvårdens olika aktiviteter står i startgroparna och vill dra igång oss alla till en bättre hälsa. Nya bildpasset kommer att finnas tillgängligt 1 februari, på hemsidan och vid Vuxenskolan.  Kartorna kommer också att finnas på nästa månadsmöte den 15 februari. Resesektionen lockar med resor och utflykter i vår. I april går bussen till Österlen i Skåne, i maj guidas vi i Sankt Annas skärgård, i juni ställer vi kosan till Strängnäs och i augusti finns det biljetter till Opera på Skäret där Rigoletto framförs.  De flesta resorna har några platser kvar och det är som vanligt först till kvarn som gäller.

Text: Margareta Fried
Foto: Inger Kåberg Johansson

Klicka här under för att  lyssna på en lite mindre känd låt

IMG_2267.MOV