Månadsmöte med Lucia 13 dec

Ordförande Margaretha Jurstrand hälsade alla 165 personer varmt välkomna. Speciellt välkomnades de som deltog första gången.

• Instruktioner innan luciatåget äntrar scenen
  • Nu är det dags för framträdandet
  • Ett fantastiskt framträdande fick vi vara med om
  • Pär Johansson framträdde som vanligt
  • Friskvårdsteamet delar ut trisslotter till vinnare i aktiviteter
  • En del av klubbmästeriet försöker se trötta ut, men det stämmer verkligen inte
  • Instruktioner innan luciatåget äntrar scenen
  • Nu är det dags för framträdandet
  • Ett fantastiskt framträdande fick vi vara med om
  • Pär Johansson framträdde som vanligt
  • Friskvårdsteamet delar ut trisslotter till vinnare i aktiviteter

Mötet inleddes med att ordförande informerade om ”Hemtjänstindex”, som är ett verktyg för att mäta kvalitén bland Sveriges alla 290 kommuner, initierat av SPF Seniorernas förbund. Resultatet för 2023 publicerades den 5 december och Arboga kommun, som kom på plats 275 vid mätningen 2022, har under 2023 gjort en del förbättringar och hamnade nu på plats 220.

Birgitta Rodenius berättade om sina kontakter med ansvariga inom kommunens vård och omsorg samt en del om ”Koll på läkemedel”. För mer information https://www.kollpalakemedel.se/

Därefter serverades det tomtegröt, skinksmörgås och kaffe innan vi fick besök av Lucia med tärnor och stjärngosse. Efter det framförde Pär Johansson traditionsenligt ”Tomten” av Viktor Rydberg.

Friskvårdssektionen genomförde dragning på ”Friskvårdskorten” och vinnare blev Kerstin Ljungman, Sven-Erik Wikström, Margareta Fried, Ragnhild Franzén, Roger Eriksson och Lena Janson och på ”Bildpasset” blev dagens vinnare Hans-Olof Larsson, Bernt Eliasson, Margareta Gustafsson, Erik Eriksson, Yvonne Eriksson och Sven-Åke Lövkvist.

Ordförande påminde om att årsavgiften betalas direkt till SPF Seniorernas förbund genom att använda den inbetalningsavi som har kommit till alla medlemmar. Avgiften (250 kr) betalas på bankgiro 505-1743.

Innan lotteridragningen tackade ordförande klubbmästeriet, och övriga som har hjälpt till under dagen. Avslutningsvis hälsades alla välkomna till nästa månadsmöte den 17 januari då det är superduon Linnskog & Sandevärn  som underhåller. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! OBS! För mer information och nyheter som dyker upp - kolla hemsidan ofta! https://www.spfseniorerna.se/aktivarboga

Text: Barbro Gustafsson
Foto: Inger Kåberg Johansson