SPF Seniorerna Aktiv Arbogas månadsmöte 19 april 2023

Ordförande Margaretha Jurstrand hälsade alla varmt välkomna. Speciellt välkomnades de som deltog första gången och våra gäster Travers.

Dagens möte inleddes med en kort programinformation innan Travers fick dra igång och underhålla med gamla nostalgibitar och några nya. Publiken njöt och mindes och ”grabbarna” såg ut att trivas på scenen också. Efter en kort paus med kaffe och smörgås fortsatte Travers att spela och då passade några på att dansa till musiken.

Därefter fick vi information från några av sektionerna, där studie-/kultursektionen inledde med att informera om det utbud som finns f n då det finns nya medlemmar som behöver delges informationen. Friskvårdssektionen informerade att vecka 19 (8–12 maj) är det folkhälsovecka med många inplanerade aktiviteter/föredrag, som man hittar på  https://www.spfseniorerna.se/aktiviteter/folkhalsovecka-2023/ och även lokalt kommer det att erbjudas en hel del aktiviteter. Resesektionen informerade att det är mycket bokat framöver men att det finns eventuellt platser kvar på vissa resor, så hör av er om ni är intresserade och glöm inte att kolla hemsidan efter resor som kommit till under våren och inte finns med i program­häftet.

Ordföranden informerade också att det bl a varit distriktets årsstämma, välkomstmöte för nya medlemmar samt att styrelsen kommer att träffa sektioner/ombud för att planera höstens program.

Innan lotteridragningen tackades alla (ca 130 personer) som kom, klubbmästeriet som hade fixat smörgåsar och kaffe till alla samt Travers för nostalgitrippen.

Avslutningsvis hälsades alla välkomna till nästa månadsmöte den 17 maj, då det serveras ”Vårtallrik” och underhållning av ”Jazz på vinden”. Anmäl via sms till Kerstin Hagström Vanberg, 070-600 87 31.

Var rädd om dig och varandra!

OBS!  För mer information och nyheter som dyker upp - kolla hemsidan ofta!

Lena och Kurt från friskvårdssektionen var inte sena att svänga sig ut på dansgolvet.
Här kan ni se filmen                  Video.mov

Text: Barbro Gustafsson
Foto: Inger Kåberg Johansson