INBJUDAN TILL INFORMATIONSMÖTE NR 2 OM NYA 60 + SENIORBOENDET TRUMPETEN 20 (bakom Lidl) I SANDVIKEN.

Tid: torsdag den 25 augusti kl. 13:00-14:30

Plats: Folkets Hus Sandviken. Vi möter upp i entrén.

Fastighetsbolaget Pronordic och TB Gruppen bjuder nu in SPF Syrenens medlemmar till informationsmöte nr 2 där de kommer att presentera fastigheten Trumpeten 20 som ska placeras bakom Lidl i Sandviken. Man kommer presentera fastigheten och lägenheterna i detalj baserat på Era önskemål från enkäten som Ni fyllde i vid förra informationsmötet den 6 april. Efter en noggrann utvärdering av enkätsvaren fann Pronordic och TB Gruppen att det vägde över till Trumpetens fördel och att vissa av önskemålen inte kunde uppfyllas på Dalbacken (bakom gamla Åhlens huset). Därför beslutades det att jobba vidare med att ta fram ett förslag för Trumpeten. Pronordic och TB Gruppen kommer under mötet den 25 augusti informera mer om varför Dalbacken inte är aktuellt nu. Det finns i dagsläget inget beslut om/när det blir ett liknande projekt på Dalbacken.

Nedan finner Ni tidplanen från Pronordic och TB-Gruppen om seniorbostadsrätterna 60+ Trumpeten i Sandviken:

·         Lottning av turordning för att teckna bokningsavtal fastigheten Trumpeten:

o   Turordningen lottas vid nästa informationsmöte den 25 augusti. Om intressent inte kan
                 närvara vid mötet lämnas en intresseanmälan till mäklaren Peter Thunell på mail:
                 peter.thunell@fastighetsbyran.se senast den 12 augusti.

o   Därefter tar mäklarna kontakt i turordning och intressenterna får välja lägenhet och
                teckna ett bokningsavtal.
                 Bokningsavtalet är inte juridiskt bindande utan ger endast en möjlighet att teckna
                 bindande förhandsavtal för den specifika lägenheten, vilket preliminärt sker vid
                 årsskiftet.

·         Bokningsavtal från 1 september

·         Förhandsavtal preliminärt 1 januari

·         Exklusivt för SPF Syrenens medlemmar fram till dess att alla som önskat tecknat
           bokningsavtal har gjort det (preliminärt mitten av september)

Välkomna!
Anmälan till mötet: Krister Lundgren via mail krister.m.lundgren@gmail.com

Senast den måndag den 15 augusti.
OBS!
Antalet besökare är begränsat till max 90 st.