Månadsträffar 2021

Information om månadsträffar

SPF-Rudan Bomhus hade
Månadsträff  den  9 November
49 medlemmar hälsades välkomna av vår nye ordförande Christer Rönn.
Efter det stora regnovädret i slutet av sommaren har Christer ordnat med en tillfällig bra lokal för oss i restaurang Porten.
Vi fick besök av Tord Tallmarker,som arbetat med våldsbrott i 45 år. Han berättade på ett intressant och humoristiskt sätt
om olika fallolyckor bland 65+. Han avslutade med att ge några goda råd:
använd broddar vintertid, sitt och klä på er, även män bör ha damcykel, klättra inte upp på stolar, ha bra belysning.
Sedan  kaffe och smörgås innan vi fick nyttig  information, lottdragning och som vanligt, många fina vinster.

Månadsträff den  14 december. 56 medlemmar ville delta i höstens avslutning.
Vår ordförande Christer hälsade alla välkomna och presenterade dagens underhållare, trubaduren Åke Hillström, som underhöll med sång och musik och intressanta berättelser om låtarna.
Det blev en resa från 1700-talet, med både visor och Bellmanhistorier, via Allan Edwall, Dan Andersson, Ulf Peder Olrog och Cornelis Vreeswijk.
I stället för jultallrik fick vi en stor ”julsmörgås” med skinka,ost, köttbullar och rödbetssallad, julmust, kaffe, lussebulle och pepparkaka.
Några få kortare resor har kunnat genomföras under hösten,t ex Skaldjursbuffé på Cinderella, Julmarknad i Säter, Julbordskryssning på Cinderella och Hjalmars spektakel
Anita informerade om tre dagsresor under våren 2022 som i det närmaste är fullbokade.
Årsmötet blir den 7 februari , förhoppningsvis i Bomhus Folkets Hus.
Dagen avslutade med dragning i lotteriet och fina vinster på  ett dignande bord.
Christer avslutade med att önska samtliga en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR