Golf 2022

Vi är ju drygt 20-talet aktiva i SPF Seniorerna Gullvivan. Sommaren 2022 erbjuds 3 (!) roliga tävlingar i Sörmland. Boka på "Min Golf"

• Tävlingsledare Runar Mattsson och pristagare i FM

1. Vingåker Gullvivans föreningsmästerskap14 juni som inleddes med lunch på klubben och sen spel.
Äntligen efter två års uppehåll har vi kunnat genomföra ett Föreningsmästerskap. 24 SPF:golfare deltog och vi grattulerar Lennart Öberg som ny Gullvivan-mästare efter Runar Mattsson som vann 2019.
Resultat:
22. Mårten Gjötterberg
23. Birgitta Tidholm
24. Åke Berg

2. DM i Katrineholm 8 juli där vi hoppas bli största gästklubb! Vi åker väl alla? Boka tid i "Min golf". Läs inbjudan här.

3. Riksmästerskapen i Flen (+ Jönåker) 18-19 augusti, singel och mixed. Vi brukar ställa upp med några lag men i år då man inte behöver trassla med boende bör vi kunna ställa upp betydligt fler lag. Bara hitta en partner om man inte vill spela singel.
Information från arrangören läses här.  Boka tid i "Min golf".

För att kunna vara med i alla 3 evenemangen krävs medlemskap i Gullvivan. Är man SPF-medlem i annan förening och inte är aktiv där – byt.
Är man medlem i en Sörmlandsförening har man 2 tävlingar bara .För byte från annan Sörmlandsförening ring distriktet 0727 39 40 80
Från annat landskap ring kansliet 08-692 32 50
Är du inte medlem alls gå in på vår hemsida och anmäl här.