Månadsmöte i Baggetorp 230516

Efter vårens sammanslagningen av SPF Baggetorp och SPF Gullvivan fortsätter viss verksamhet i Baggetorp.
Mötesvärdarna i Baggetorp bjöd alla medlemmar till ett månadmöte med underhållning och gofika i Bygdegården.

Ordförande Lasse Karlsson hälsade alla välkomna och informerade om kommande möten, Trivselträff den 30/5 och månadsmötet i Vingåker den 15/6. Han uppmanade också alla att ladda ner SPF Seniorernas app. Den gör det enkelt att få informationen från föreningen.

Det var 55 medlemmar som, nu när våren är som finast, underhölls av "Pastorn och dödgrävaren" dvs Göran Bjarnegård, pensionerad präst och Carina Johansson, kyrkogårdsvaktmästare. Vi fick bland annat lyssna till Covidlåt av Jacke Sjödin och olika vår- och kärleksvisor. En mycket njutbar och rolig musikstund!

Smörgås, kaffe och god kaka serverades och en trevlig eftermiddag avslutades med lotteridragning där många kunde återvända hem med fina vinster.

Eva Hurtig, ledamot i Gullvivans styrelse och boende i Baggetorp, avslutade mötet och tackade medlemmar, musiker samt funktionärer som bidragit till en fin eftermiddag.