Årsmöte 2016

Månadsträff med årsmöte i Mossebo bygdegård 25 feb 2016

• Tonsättarna

Länk till bildgalleri

Årsmöte har hållits med SPF Seniorerna Tranemo den 25 feb i Mossebo bygdegård för ett 100-tal medlemmar. I styrelsen för 2016 ingår Bernt Bertilsson, ordf, Marianne Hörnqvist, Anita Lindgren, Stina Lind, Henry Jönsson, Marianne Andersson, Margareta Emanuelsson och Ingegerd Johansson. Protokoll och verksamhetsberättelser återfinns på föreningens hemsida www.spfseniorerna.se/tranemo.

Efter årsmötet bjöd Tonsättarna på underhållning med körsång till egen orkester.

Rolf Lindgren informerade om Närtrafiken inom Tranemo kommun. För resenär med Seniorkort är resorna med Närtrafik inom kommunen gratis fr o m den 1 april. Den som inte avser utnyttja Närtrafik eller buss bör dock inte beställa något Seniorkort eftersom kommunen har en kostnad för varje kort.

Göran Sandberg visade smakprov från revyn Milda Makter. Därefter bjöd föreningen deltagarna på smörgåstårta och kaffe. Nästa träff blir vårfesten på Sjötofta Fritid den 14 april. Kvällen avslutades med dragning i lotteriet.

Årsmötesprotokoll