Månadsträff Mossebo sep 2019

Referat från månadsträff med SPF Seniorerna Tranemo

Föreningens ordf Bernt Bertilsson inledde med att hälsa ett drygt hundratal medlemmar välkomna till Mossebo bygdegård och dagens månadsträff, som samtidigt var ett 80-årsjubileum för vårt förbund SPF Seniorerna. Ett särskilt välkomnande riktades även till de tre underhållarna ur Håcksviksrevyn, som levererade oss en massa trevligheter under kvällen.

Sylvia Holst informerade om kören Tonsättarnas verksamhet och efterlyste samtidigt ytterligare deltagare i kören bland våra medlemmar.
Henry Jönsson lämnade information om den äppelresa till norra Skåne den 25 oktober, som lagts till i programmet och som det går bra att anmäla sig till.
I programmet för hösten ingår också studiebesök på Sobacken Energi i Borås den 21 oktober, bowling i Gislaved den 22 oktober och 4 december, SPF Open i mattcurling den 17 november, julmarknadsresa till Koberg den 21 november och julfest i Ambjörnarp den 12 december.
Liksom tidigare kommer vår förening att deltaga i tävlingen Hjärnkoll i början på nästa år och Marita Nordin efterlyste personer, som är intresserade av att deltaga.

Under kvällen serverade arbetsgruppen i Mossebo en god hemlagad gulaschsoppa med tillbehör och därefter kaffe med läcker kaka.

Revygänget från Håcksvik underhöll bl a med ett trevligt musik-quizz i lag om 4 personer.

Månadsträffen avslutades med sedvanlig lotteridragning, varefter ordf riktade ett stort tack till arbetsgruppen och revygänget.

Länk till video

2019-09-26