Månadsträffar

Årsmöte i Ambjörnarp 13 februari 2020

• Bernt Bertilsson och Anita Lindgren avtackas efter 10 år i styrelsen. Med på bilden är distriktsordförande Lars Lyborg (i mitten)

SPF Seniorerna Tranemo höll sitt årsmöte i Ambjörnarps Bygdegård
Torsdag 13 februari med 128 st deltagare.
Efter parentation av föreningsmedlemmar som avlidit under 2019 startade distriktsordförande Lars Lyborg kvällens mötesförhandling.
Som ny ordförande valdes Bertil Hansson. Övriga i styrelsen är Christina Sundqvist nyval och omval av Marita Nordin, Stina Lindh, Marianne Andersson, Ingegerd Johansson, Henry Jönsson, Sven Svenningsson, Hans Skoglund.
Efter mötet avtackades avgående ordförande Bernt Bertilsson och sekreterare Anita Lindgren. Båda har suttit 10 år i styrelsen och gjort ett utmärkt arbete. Lars Lyborg och vice ordförande Marita Nordin överlämnade blommor och en minnesgåva.
När årsmötet var över lät sig alla väl smaka av kycklingsallad med bröd och dricka.
Efter maten informerade Eva Johansson, som är reseledare, om den kommande resan till Toscana, Italien.
Tonsättarna, SPF Tranemos egen kör och orkester, sjöng och spelade vid flera tillfällen under kvällen.
Som vanligt avslutades kvällen med dragning av dagens lotteri.
Många åkte säkert hem nöjda med sina vinster.