Reportage från årsmötet

Reportage från årsmötet 2024

Årsmöte med SPF seniorerna Hökerum
Onsdagen den 21 februari hade SPF seniorerna Hökerum årsmöte i Equmeniakyrkan i Hökerum. Eftermiddagen började med parentation över de medlemmar som lämnat oss sedan årsmötet 2023. Ordförande Tommy Johansson hälsade alla välkomna och förklarade mötet öppnat och överlämnade klubban till årsmötets valde ordförande Carl-Åke Alsing.
Styrelsen fick följande utseende, Ordförande Tommy Johansson.
Övriga ledamöter: Lars-Gunnar Ryström, Lena Nilsson, Inger Johansson, Siw Udd, Sune Claesson, Anders Wass med ersättarna Lars Svensson och Göran Persson.
Årsmötesförhandlingarna genomfördes med säker hand av Carl-Åke och efter att verksamhetsplan, budget för 2024 och alla andra handlingar behandlats avlutades årsmötesförhandlingar och klubban lämnades över till Tommy Johansson som avslutade årsmötet.
Nu blev det dags för eftermiddagens kaffe med fralla och hembakad kaka.
Efter denna fikastund hälsades Erik Öhlund välkommen för att prata om de olika företagsaktiviteter som han är med och driver.
Det som stack ut mest var den satsning på biokol som nu växer fram på Rönnåsen i Ulricehamn.
Erik redogjorde på ett inspirerande sätt hur processen går till och om den positiva påverkan på miljön. Erik berättade även om andra företagsprojekt som han är involverade i.
Alla är en medveten satsning på utveckling av energi och miljö.
Efter denna intressanta föredragning avrundades eftermiddagen med information om kommande evenemang och vårens program delades ut samt lottdragning.
Vid tangentbordet Tommy Johansson