Årsmöte 15 feb 2023

I Kyrkans hus Hökerum var föreningens årsmöte.

SPF Hökerum årsmöte

Onsdagen den 15 februari samlades ca 70 personer i Kyrkans hus Hökerum för att genomföra föreningens årsmöte.

Bengt Asp ledde eftermiddagens förhandlingar med Ingemar Peterson som sekreterare. Verksamhetsplan, bokslut och budget redovisades, och val av styrelsen för 2023 genomfördes.

Styrelsen för 2023 fick följande utseende.
Ordförande Tommy Johansson
Övriga ledamöter, ordinarie: Lena Nilsson, Anders Wass, Inger Johansson, Sune Claesson, Siv Udd, Lars-Gunnar Ryström. Ersättare: Lars Svensson, K-G Fridén.

Efter årsmötesförhandlingarna var det dags för kaffe och härliga semlor som Tolkabro speceri sponsrat.

När kaffet var avklarat var diakon Inger Mellåker med och talade samt visade bilder från sina resor till Ukraina och Polen. Inger pratade om hur det var att resa till Polen efter krigets utbrott och hämta ukrainska flyktingar till Ulricehamn. Det blev 27 personer som var med på resan hem och fick ett fint mottagande här i Sverige.

Efter många år i styrelsen och dess sekreterare avtackades Ingemar Peterson med blommor, även Bengt Samuelsson och Bengt Asp avtackades efter sina uppdrag i valberedningen.

Länk till bilder