Sommardagar 2023

Ofrivillig ensamhet är ett stort problem för många människor - även bland oss äldre. SPF Seniorerna Skaraborgsdistriktet tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan erbjuder nu liksom förra året ett antal av våra medlemmar möjlighet till några dagars ”Sommardagar” med helpension, trevlig samvaro och lätta aktiviteter.

Sommadagarna 2023 hade lite otur med vädret, men gav ändå möjlighet att njuta av de vackra, lugna omgivningarna, ha glädje av det innhållsrika programmet och ta del av gemenskapen med kamrater från Skaraborgs olika SPF-föreningar.

Huvudbyggnad Piperska anläggningen i Lundsbrunn.

En av dagarna var Gillis Hellberg och Britt-Marie Strid på plats och levererade såväl historier som sång och musik.

Nöjd delagare.

Läs om detta i dokument som länkas till nedan. Och skicka in din ansökan senast den 15 maj.
Introduktionsbrev
Broschyr  Piperska