Tävlingar

Välj gren i menyn till vänster!

Distriktsmästerskap 2024

Tävlingsverksamheten är viktig för SPF Seniorerna. Vi behöver föreningar som arrangerar Distriktsmästerskap i de tävlingar där det också finns ett Riksmästerskap. Tävlingar det gäller är:

- Bridge
- Bordtennis
- Boule
- Bowling
- Golf
- Mattcurling
- Orientering
- Hjärnkoll/Veteraanvetande
- Längdskidor (kanske)

Distriktets ambition är att vi tidigt på året kan utse vilka föreningar som kommer att arrangera DM i respektive gren. I bifogat dokument ser ni ersättningar till föreningen m.m.
Är ni intresserade så skicka ett meddelande på skaraborgsdistriktet@spfseniorerna.se. Bra om det blir senast den 10:e januari.
Har ni frågor så ta kontakt med Carl - Eric Gabrielsson som leder distriktets grupp för tävlingsverksamhet.  tel:070-575 01 92

--- ooo ---

"Policy och riktlinjer för aktiviteter/idrotter inom SPF Seniorerna Skaraborgsdistriktet".
DS beslut tydliggör organisation av och ansvarsfördelning för idrotts-/tävlingsaktiviteter som bedrivs på distriktsnivå inom SPF Seniorerna Skaraborg. Här fastläggs även de ekonomiska förutsättningarna för denna viktiga verksamhet.
Dokumentet hittar du här.
(Uppdaterad Policy beslutad av DS  den 7 nov 2023)

Förbundsmästerskap 2024

Läs om förbundsmästerskapen här!