Ordförandebrev

Ordförandebrev april 2024

Jag vill tacka alla stämmoombud för att jag har fått förnyat förtroende att vara distriktsordförande. Det är ett stimulerande uppdrag när vi har ett så positivt samarbetsklimat på våra sammankomster. Styrelsen hade ett konstituerande sammanträde tidigare den här veckan där vi beslöt att arbeta ungefär som tidigare. Vi inrättade, som stämman beslutade, en ny arbetsgrupp för resor och event, samtidigt tog vi bort medlemsrekryteringsgruppen. Eva Frödeberg efterträder Sture Ljungqvist som hemsidesansvarig. Vi har kontaktpersoner i styrelsen men ändrar focus till att vi är en resurs som föreningen kan utnyttja och diskutera med när behov föreligger. Initiativet till kontakt ligger nu hos föreningen.

Roligt att det är så många som har anmält sig till Att jobba i en föreningsstyrelse. Vi hoppas att det under den kursen blir gott om tillfälle till erfarenhetsutbyte.

Jag vill också uppmana er att komma på vår nästa ordförandekonferens den 14 maj i Lidköping, då kommer vi att fokusera på närsjukvården. Primärvårdschef Susanne Liden kommer att inleda diskussionen. Vi välkomnar nu tre personer från varje förening att delta på våra ordförandekonferenser. Vi vill också att ni kommer med frågor från föreningarna, är det en mer omfattande fråga skicka gärna in den i förväg så vi kan planera in extra tid för den.

En öppen och bra diskussion ökar vår kunskap och stärker oss som organisation gör oss framgångsrikare.

Nu längtar jag efter lite mer av sol och värme. Som tidigare bonde känns våren som en speciell tid när allt tar fart i naturen på nytt. Att ta en fika i vårsolen känns bra.

Ha det bra
Christer