SPF-appen

Nu finns föreningar i SPF Seniorerna Skarborg i SPF-appen.

SPF-appen är en app tillgänglig för smarta mobiltelefoner och surfplattor. Den förmedlar information från föreningens, distriktets och förbundets hemsidor.

Speciellt med den här appen är att när en "Nyhet" publiceras på föreningens hemsida så skapas en puchnotis i telefonen, som uppmärksammar att något nytt om SPF finns att ta del av.

Från den första mars 2021 finns alla 15 föreningar som anmält intresse för detta tillgängliga i appen. Också medlemmar i andra föreningar än dessa kan ha nytta av att ladda ner appen för att få notiser från distrikt och förbund.

Appen kan laddas ner utan kostnad på samma sätt som andra appar från Appstore (för iPhone och iPad) och Google Play för apparater med Andoid operativsystem (t ex Samsung, Huawei, Doro). För att hitta SPF-appen, sök på: "spf seniorerna".

När appen öppnas uppmanas du välja förening. Tryck då först på knappen "Välj distrikt" och tryck på Skaraborgsdistriktet. Sedan får du bläddra bland de föreningar som är med och trycka på "välj" på den förening du vill följa.

Via "Hjärtat" uppe till höger kan du välja din "favoritförening". De tre horisontella strecken uppe till vänster ger tillgång till vissa inställningar t ex ändra textstorlek samt länkar till några sidor på föreningens hemsida. På den horisontella menyraden ovanför notiserna finns några andra relevanta länkar. Testa vad som finns att hitta! Inget kan bli fel. Varje gång appen startas så är det sidan med nyheter som kommer upp.

Alla föreningar som är med i appen har en kontaktperson som kan hjälpa till om problem uppstår. Din styrelse vet vem.

Vi i Skaraborgs distriktsstyrelse tror att den här kanalen kan bidra till ett än bättre informationsflöde till glädje och nytta för SPF-medlemmarna i Skaraborg. Lycka till med installationen!

Se en liten presentation här!

Om installation och inställningar.