Om distriktet

Vad är SPF Seniorerna?

SPF Seniorerna, Sveriges Pensionärsförbund är en medlemsorganisation för alla som har rätt till pension oavsett ålder och är partipolitiskt och religiöst obundet.

SPF Seniorerna finns i hela Sverige och har ca 250 000 medlemmar, omkring 750  föreningar som tillhör något av 26 distrikt.

SPF Seniorerna arbetar med och verkar för:
<> en god äldrepolitik
<> folkhälsa och kompetensutveckling
<> gemenskap - möjlighet att träffa och trivas med gamla och nya vänner.

Skaraborgsdistriktet.

Till Skaraborgsdistriket  hör de SPF-föreningar som finns i det tidigare Skaraborgs län. Föreningar finns i praktiskt taget alla områdets kommuner och i flera kommuner finns mer än en förening. Det är f n 24 föreningar med sammantaget närmare  9000 medlemmar. Klicka på knappen "Föreningar" i det ljusblå fältet högst upp på sidan, så får du föreningarnas namn och länkar till deras hemsidor.

Det är i de lokala föreningarna som SPF huvudsakliga verkamhet bedrivs. Distriktets uppgift är att på olika sätt stödja dessa.

Öppna mer information om medlemskap i SPF-förening här!