DM i Bowling 2019

SPF Seniorerna Skaraborgs distriktmästersterskap i bowling avgjordes onsdagen den 11 september i Skövde

• Medaljörer

SPF Seniorerna i Skaraborg hade kallat alla SPF-bowlare i distriktet till mästerskap i Skövde på O´Learys Bowling på Arena Skövde. Kallelsen hörsammades av bowlare från SPF Seniorerna-föreningarna Skövde, Elin, Sventorp-Forsby, Tibro, Götene-Kinnekulle och Mariestad. Den arrangerande föreningen var SPF Seniorerna Skövde med tävlingsledare Ruben Dovrén, Mats och Eva Forsmark.

Tävlingen spelades i sex klasser och uppdelat på herr och dam. Stämningen och förväntningarna var höga redan från början och allteftersom tävlingsnerverna la sig till ro hördes glada rop åtföljda av "high five" och en del besvikna suckar. När alla sex serierna var spelade, framstod följande segrare i respektive klass: Klass 1D: Eva Jernberg; 2D: Ann-Marie Sandberg, 3D: Inger Sjöblom 4D: Gunnel Rosén. Klass 1H: Gunnar Sten, 2H Jerry Eriksson, 3H: Ingmar Johansson; 4H Per-Olof Ahlin. Dessa fick guldmedaljer. Även silver- och bronsmedaljer delades ut till tvåan och trean. Segrarna i varje klass får också biljett till att delta i förbundsmästerskapen i Visby senare i år.

Om ett år igen kallas bowlarna åter samman till distriktsmästerskap i Skaraborg, en sammankomst som uppskattas av många.

Resultatlista damer och herrar H1 ochH2

Resultatlista Herrar H3 och H4