Månadsmöte

Månadsmöte 10 april.
Christina Pilström hälsade ett 60-tal medlemmar välkomna till dagens möte och önskade alla en trevlig eftermiddag tillsammans. Därefter informerade Arne Pihlström om kommande resor. Han påminde om resan till Växjö 18 juni. Få har anmält sig så här långt och vi måste bli minst 30 deltagare för att resan ska bli av. Senaste anmälningsdag är 15 maj.

Arne efterhörde om det fanns intresse för en pubkväll. Vi skulle kunna få besöka vårt lokala ölbryggeri, ”Nunnans öl” här i Ljungsbro. Medlemmarna tyckte det var ett bra förslag. Närmare information om datum och tid kommer.

Birgitta delade ut vinster från vårt föreningslotteri.

Folkhälsovecka 20–24 maj. Annie och Gunnie berättade om kommande aktiviteter. Onsdag 22 maj kl. 10. Promenad i Stjärnorpsravinen. Ta med egen matkorg. Torsdag 23 maj kl. 10.Cykelltur längs Göta kanal. Ta med egen matkorg. Därefter kubbspel.
Mer information om Folkhälsoveckan finns på vår webbplats.

Lars-Göran Lindström informerade om att boulespelet nu är igång vid boulebanan på Råleden. Nya deltagare välkomnas. Under Folkhälsoveckan 22 maj finns möjlighet att få prova på att spela.

Efter kaffestunden var det dags för underhållning av Carina Perenkrantz, skådespelare och komiker mm och Fredrik Ingå musiker. Båda kända bl a från musikaler på Arbis teatern och Östgöta teatern. Vi bjöds på underhållning under rubriken ”Vår kvinnliga skrattkista”. En humoristisk resa i ord och ton. Vi fick en liten musikalisk kabaré om kvinnliga humorister på 1900-talet. Exempelvis Eva Rydbergs ”Bofinken Knut” och en rolig monolog av Laila Westerlund.Även välkända schlagers av bl a Sonya Hedenbratt, Siv Malmkvist och Lill-Babs. Det blev många skratt och allsång.

Mötet avlutades med lotteridragning. Stort tack till alla lottköpare!

Text o foto Lena Vindeby

Fler foton i bildgalleriet