Brf Bofinken!

Hej.
Här kommer 2024:s ”tiggarbrev” från BRF Bofinken.
Det hela startade när vi fick brädstumpar över när vi byggde vår gäststuga (tillsammans med två fantastiska vänner, Jonny & Arne).
Jag kom på att bitarna var lagom långa för att bygga fågelholkar. Det blev ett helt gäng. Därmed var Bostadsrättsföreningen Bofinken född.
Tanken att ”hyra ut” dom kom naturligt. Hyran går oavkortat till cancerfonden. Minsta belopp är i år liksom föregående år 200 kronor. För denna summa får man dessutom en plakett med sitt namn på. Givetvis är det mycket välkommet att betala en högre hyra.
Pengarna kommer till nytta. Jag vet!

Swisha din ”hyra” till mig på 0705865661 så samlar jag ihop pengarna och skickar dom vidare till Cancerfonden.
(tala om vilket/vilka namn som ska stå på skylten)
Och så får du din egen namnskylt! Nytt för i år att nya medlemmar i bostadsrättsföreningen inte får sin skylt på bostaden (fågelholken) utan jag kommer göra en tavla där alla skyltar kommer samlas.
Förra året skickade vi in 9000: - till cancerfonden, hoppas vi kan matcha denna fantastiska summa även i år, men alla bidrag är givetvis välkomna.
Välkommen som hyresgäst du också.
I går fick vi en ny hyresgäst, hennes skylt får bli ett exempel på hur din skylt kommer att se ut.

Man kan följa utvecklingen här: https://www.cancerfonden.se/.../bostadsrattsforeningen...

Hittills har vi fått in 3300: - , men givetvis vill vi ge mer!

Ulf