Prova på fiske

Fiskeföreningen Vattnan bjuder in till grill, casting och fiske onsdagen den 22/5, kl 10.00.
Vi börjar med att prova på Casting, fiske på land. En typ av prickskytte med kastspö. En sport med många olika grenar.
Vi möts vid parkeringen vid Forma Gym och provar på casting på parkområdet vid boulebanan.
Därefter samåker vi i egna bilar till Tolsjön, som ligger mellan Sockenstugan och Finnerödja.
Fiskeföreningen Vattnan bjuder där på grillad korv och kaffe. De som är intresserade kan provfiska med assistans från fiskeklubbens medlemmar. Nyligen är öring isläppt och förhoppningsvis på hugget. Ta med eget spö om du har, men fiskeföreningen kan tillhandahålla några. Fiskeföreningen löser fiskekort som kan användas året ut.
För de icke fiskeintresserade kan vi föreslå en promenad runt sjön.
Ingen kostnad utöver bilresan. Ingen anmälan nödvändig
Bilväg med parkering 50m från sjön. Tveksamt med rollator, lite rötter och stenar.
Ta på lämpliga skor!