Fågelutflykt tisdag 23 april kl. 8.00

Nu har vårens första flyttfåglar kommit. De är lätta att se i de nakna träden. Vi tar en promenad invid Hårssjön och avslutar med fika uppe på en kulle med utsikt över en del av sjön eller i gläntan vid scoutstugan.
Stövlar eller vattentäta skor rekommenderas. Ta med kikare om du har.

Fågelutflykt tisdag 23 april kl. 8.00

Stövlar eller vattentäta skor rekommenderas. Ta med kikare om du har.
Var och en tar med sig egen fika.
Är det dåligt väder, så tar vi en senare dag.

Hitta dit: Lila Express till hållplats Hårskeredsvägen. Vägen är avstäng för bilar men gående kan passera. Med bil kör ni in vid det lilla gula huset och runt byggarbetsplatsen. Följ sedan Hårskredsvägen tills ni kommer till öppen mark, ca 1 km. Där hittar ni en grind (med stenstolpar), där vi samlas. Längs vägen finns det tyvärr få möjligheter att parkera.

Max 15 personer.

Kostnad: Naturen är gratis.

Anmälan med namn och mobilnummer senast söndag 21 april till Ulla Arnberg, helst via SMS eller mejl uarnberg@gmail.com
tel. 070-775 88 25

Inlägg (2024-03-10): Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!