Föredrag den 22 mars kl. 13.15, Röda rummet: "Vart är vi på väg?"

Anders G Högmark reflekterar, utifrån sin yrkesbana (politiken), över det paradigmskifte som pågår i  vår värld.
Anmälan enligt nedan. Max 59 platser!

Föredrag den 22 mars kl. 13.15, Röda rummet: "Vart är vi på väg?"

Anders G Högmark reflekterar, utifrån sin yrkesbana (politiken), över det paradigmskifte som pågår i  vår värld.

I dag får vi reda på vad som sker på andra sidan jordklotet i stort sett samtidigt som lokalbefolkningen. Det är omöjligt att känna sig engagerad i allt, på grund av det stora nyhetsflödet. Och har dessa händelser någonting gemensamt?  Vad får vi inte reda på?

Vi kan inte begära att Anders skall räta ut alla frågetecken, men vi får en intressant spaning utifrån Anders erfarenheter och synvinkel.

Anmälan: Gunnar Jernström, mejl gb.jernstrom@telia.com alt. 0723-38 44 19

Plats: Röda rummet, Kulturhuset Mölnlycke.

Start: kl 13.15.

Kostnad: 60 kr, betalas på plats, Swish eller kontant (jämna pengar, tack).

Presentation av Anders G Högmark

Anders är civilekonom, småföretagskonsult och politiker.

Inom Vintergäcken är Anders mest känd som initiativtagare till de populära pubkvällarna, medlem i den kommitté som ordnar fredagsföredragen samt revisor i föreningen.

Anders började med lokalpolitiken här i Mölnlycke för över 60 år sedan, blev landstingspolitiker 1970 och kom in i Sveriges riksdag 1979. Där verkade han fram till 2006. Under denna period hade han uppdrag inom Riksdagens revisorer samt internationellt, med den svenska FN-delegationen i New York och (-95 och -97) samt i Europarådet parlamentariska församling i Strasbourg (2002 – 2006).

Efter riksdagsarbetet har Anders fram till 2022 varit verksam i Regionfullmäktige Västra Götaland samt vice ordförande/ ordförande i Tjörns kommunfullmäktige

Inlägg (2024-02-03): Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!