VIER BRILLEN, söndag den 3 mars kl. 18.00 på Råda Rum

Vier Brillen – "Hisingens nationalorkester" – spelar svängiga visor med roliga texter. Underfundiga rim och undermåliga vitsar! Egna låtar i Hasse & Tages och Povel Ramels anda, ofta med lokala motiv från den vitsiga staden på Västkusten. En konsert som ofelbart leder till gott humör!

• Foto: Ulf Magnusson

Evenemangskommittén med Leif Allvin inbjuder till konsert  söndagen den 3 mars kl.18.00 på Råda Rum

Som ett led i återstart efter pandemin och medlemsrekrytering fortsätter vi succén med högklassiga konserter till budgetpris.
Vi är därför glada att kunna inbjuda till ännu en konsert med Vier Brillen

Göteborgsbandet Vier Brillen, eller ”Hisingens nationalorkester” som de ofta kallas, tilldelas 2022 års stipendium till minne av viskompositören Lasse Dahlquist.
Juryns motivering:
"Vier Brillen sprider sin musik och sina humoristiska vistexter på samma sätt som Lasse Dahlquist ofta beskrev sin samtid. Vardagliga händelser och fenomen berättas med stor träffsäkerhet i både musik och text. Deras spelglädje, musikalitet och berättarkonst lockar stor publik och bjuder på många igenkännande skratt. En Göteborgsanda väl värd att bevara!"

När bandet gästade oss i januari 2023 skrev Gunnar Jernström: "Vier Brillen bjöd på en underfundig afton med mycken glädje. Ordlekar, musikalisk snitsighet och en så gott som fullsatt salong är en god kombination för en lyckad afton. Det blev det också". (Foto från konserten i januari 2023: Ulf Magnusson). Länk

Leif Allvin vill också understryka att bandet består av mycket duktiga musiker.

Medlemsvärvning

Råda Rum tar bekvämt 500 personer. Vi vänder oss därför också till allmänheten med inbjudan. Detta kommer att ske i sociala medier, med annonser i pressen och med affischer på lämpliga ställen. Så var observant och propagera vitt och brett om denna konsert.

Det finns gott om plats att bjuda med vänner och bekanta för en härlig kväll.

Alla är välkomna. Inget krav att vara medlem i SPF Seniorerna.

OBS! Vänta inte för länge med att köpa biljett! (när de väl släppts)

Mer fakta under postern.

Poster, PDF för utskrift : VIER BRILLEN Råda Rum

Länk till: Råda Rum

Länk till: VIER BRILLEN

Entré: 200 kr (För såväl medlemmar som icke medlemmar).

Biljetter: Kan förköpas i Mölnlycke Bok & Pappershandel AB fram till den 2 mars kl. 14.00.

Biljetter kan också, i mån av tillgång, köpas på plats i Råda Rum den 3 mars, från kl. 17.00. Swish eller kontant, (jämna pengar, TACK).

Insläpp kl. 17.30 (Onumrerade platser).

Konserten börjar kl 18.00. (2 x 45 min plus ½ h paus).

Något att äta innan konserten?

Kvällens erbjudande från köket:

• Majskyckling med stöttpotatis och äppelcidersås samt sallad med ärtskott

Pris: 189:-
Boka bord via bokning@radarum.se eller 031-338 21 00.

Hjärtligt välkomna till en minnesvärd kväll

Evenemangskommittén / Leif Allvin

PS.

Läs också om Vier Brillen i LOKALPRESSEN Underhållning, humor och musik med Vier Brillen

DS

Leif Allvin svarar också på frågor om något skulle vara otydligt, leif.allvin@telia.com eller telefon 0760-45 86 07

Inlägg 2024-01-17: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!