2024-01- 26 Falkenbergsrevyn TVÄRDRAG

- "Föreställningen var aktuell, väldigt proffsig och rolig."
- "Tack SPF Vintergäcken och alla som jobbat med detta arrangemang."
- " Sketchen med hembiträdet som var styrd av AI tog priset. Det var en skrämmande framtidsskildring om än mycket humoristisk."

• Tvardrag

Falkenbergsrevyn den 26 januari 2024

Enligt traditionen brukar Lennart Johansson förse oss med initierad en recension av föreställningen. Tyvärr kunde Lennart inte vara med denna gång, men vi får i stället tre sammanfattningar av intrycken från resan.

Göran Winge:

Föreställningen var aktuell, väldigt proffsig och rolig. Mycket bra upplägg med god mat före föreställningen. Underbar busschaufför. / Hälsningar Göran Winge

Ensemblen-ar-redo

Carl Follin:

Vintergäcken och bussbolaget hade tillsammans sytt ihop en resa till Falkenbergsrevyn som inte kan få något annat betyg än   "TOPPEN".

Resan gick smidigt, parkeringen var nära, maten på lunchstället var god (i buffén fanns det något för alla) och med en restaurang vägg i vägg med teatern blev denna del av resan praktisk och tidseffektiv.

En revy av det här slaget bygger på kommunikation både visuellt och ljudmässigt. Här visade ljud - och ljustekniker att de var proffs!

Ensemblen lyckats perfekt. Med bra timing gick skämt och lustigheter fram.

Anna-Daniel-i-Antikrundan

Och det är precis så som man vill ha det som publik.

Sammanfattningsvis, en riktigt trevlig dag!

Tack SPF Vintergäcken och alla som jobbat med detta arrangemang.  / Carl Follin

Alla-instrument

Leif Allvin:

Återigen gick revyresan  till Falkenberg och året 2024:s föreställning, kallad Tvärdrag, med Thomas buss, som var fullsatt.
Som vanligt var hela resan välplanerad av Thomas vår favorit och vi började med att besöka Sisis asiatiska restaurang som är belägen vägg i vägg med Stadsteatern.
Det var ett utsökt bra val av matställe ty denna buffé hade högsta klass med mycket god mat samt äkta Svenskt kaffe.
Därefter revy med det sammansvetsade revygänget samt några nya stjärnor som Daniel Träff, Linnea Lexfors, Fredrik Wahlgren, vilka höll hög klass.

Det var som vanligt en hejdlös drift med aktuella händelser

AI-Anna

Sketchen med hembiträdet som var styrd av AI tog priset. Det var en skrämmande framtidsskildring om än mycket humoristisk. Mycket underhållande var driften med Göteborg på perfekt götebosska.

Anna-Hakan-som-Barbro-Glenn

Stort tack till Resekommitten och reseledare Maria Ulfvin Larsson för en perfekt genomförd och jättetrevlig resa.

Vid gåspennan
Leif Allvin

Göran, Carl och Leifs tankar sammanfaller väl och får sammanfatta också övriga deltagares uppfattning.

Traditionsenligt framförde Jan-Erik Johansson deltagarnas tack till Maria och Thomas.

Inbjudan till ressan

Bilder från https://falkenbergsrevyn.se/press/pressbilder/

Inlägg 2024-01-27: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"? Klicka här!