ALLAS BARNBARN - ett WIN-WIN koncept

Tänk dig att få sitta och prata, läsa sagor och kanske sjunga tillsammans med en liten grupp förskolebarn. Både du och barnen mår bra av det och det kan hjälpa dem att bli intresserade av böcker, få ett bättre ordförråd och t o m ett bättre skolresultat senare i livet.
Detta är vad våra sagoläsare gör varje vecka. Läs mer nedan.

"Föreningen Allas Barnbarn är en ideell organisation (religiöst och partipolitiskt obunden)".

Bli sagoberättare

Innan du läser för barnen deltar du i en introduktionscirkel.

Vi träffas vid fyra tillfällen och du får bl a information om förskolans vardag och villkor. Vi träffar också en barnbibliotekarie som talar barns språkutveckling och barnlitteratur.
Studiecirkeln i Mölnlycke, som hålls i ABF:s regi, är kostnadsfri.
Som medlem i Allas Barnbarn, får du hjälp att hitta en förskola, där du kan läsa en gång per vecka.
Normalt håller vi två cirklar per år, en på våren och en på hösten. Nästa cirkel startar den 18/10 i Mölnlycke.

Välkommen med din anmälan.

Annika Ackert annika@ackert.se, 0705 930 930
Ingrid Sanderoth ingrid@sanderoth.se

ALLAS BARN

Inlägg (2023-09-13): Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )

Är du nyfiken på våra övriga "Huvudnyheter" (bildspelet) och "Senaste Nytt"Klicka här!