Månadsmöte den 20 april kl 15.30 i Hulebäck. Pether Ribbefors visar bilder och berättar

Pether berättar om sina oförglömliga minnen från sina resor med ostindiefararen Götheborg, där han likt "mannen som klev ut genom ett fönster" träffat celebriteter världen över.
Han ger oss chansen att återuppleva ett storslaget äventyr!
Anmälan önskas enligt nedan.

• Den 8 juni 2023 avseglade ostindiefararen Götheborg från hemmahamnen och ett år senare kommer hon hem igen. Vid avresan medverkade Pether Ribbefors som rödklädd superkargör.

Torsdag den 20 april kl 15.30 i Hulebäcksgymnasiets matsal

Förutom sedvanlig information om föreningens verksamhet visar Pether Ribbefors bilder och berättar om ett storslaget äventyr!

Föranmälan: För att ingen skall behöva bli utan fika behöver vi en föranmälan till spfvgack@gmail.com eller tel 070 188 65 25 senast den 17 april.

Kostnad: 60 kr, betalas på plats, Swish eller kontant (jämna pengar, tack). Inklusive fika och chans på vinst i lotteriet.

Underhållning: I samband med den uppmärksammade Kinaresan 2006 - 2007 fick Pether Ribbefors uppleva ett oförglömligt halvår till sjöss, från Hong Kong till London. Men det tog inte slut där. I Stockholm var hela kungafamiljen ombord under en fantastisk fest inför det kungliga bröllopet 2010, där gästerna utgjorde ett Sverigei miniatyr. Love was in the air! Han har också bjudit Kinas ledare Xi Jinping på te ombord på Götheborg!

Hjärtligt  välkomna

PS

Webbredaktören i SPF Falun, Bo Bävertoft, har i sin blogg ett inlägg "Vad gjorde en superkargör?". Lite "kött på benen" inför månadsmötet.

DS

Inlägg 2023-03-25: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com