2023-01-19 Månadsmöte med Teater Jubel

Kikki o Hasse: "Då fick vi äntligen besöka ”Folkets Park” och återuppleva våra ungdomsminnen. Stort tack till Teater Jubel. På ett lustfullt sätt framförde gruppen föreställningen med humor, finstämd sång samt bra skådespeleri".

Månadsmöte den 19 januari i Mölnlycke kulturhus Stora salen.

164 medlemmar, varav 11 nya medlemmar, besatte de 167 platser som ryms på parkett.

Vår ordförande Informerade om vårt mycket fylliga program under våren.

Programmet går att hitta under Kalender

Underhållning, Teater Jubel, med Klackarna i Taket

.

Kicki Hedholm & Hasse Hedström:

"Då fick vi äntligen besöka ”Folkets Park” och återuppleva våra ungdomsminnen. Stort tack till Teater Jubel från Wedelsbergs Folkhögskola, åk 3, som framförde sitt projektarbete ”Klackarna i taket”. Hela föreställningen byggde på Lill Lindfors låtar, med nya trevliga arrangemang. På ett lustfullt sätt framförde gruppen allt detta med humor, finstämt sång samt bra skådespeleri."

En bildkavalkad från föreställningen (Ove Sjöstrand)

.

"Musik skall byggas utav glädje
Av glädje bygger man musik
Musik det får ni ändå medge
Gör glädjen ännu mera glädjerik"

Glädjen ännu mera glädjerik, ja. Men också som vår "överstepräst" Leif Allvin ofta förkunnat, nyttigt också för hjärnan.

Den musicerande hjärnan - Fredrik Ullén

Inbjudan till månadsmötet

Inlägg 2023-01-21: Bengt G Bengtsson, 0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com